راهنمای خرید فرش 700 شانه

راهنمای خرید فرش 700 شانه

راهنمای خرید فرش 700 شانه

در این مقاله سعی داریم تا به شما عزیزان کمک کنیم تا فرش ماشینی 700 شانه را بهتر بشناسید و در هنگام خرید آنها، چه به طور فیزیکی و چه به صورت اینترنتی بتوانید بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.
در راستای خرید فرش ماشینی 700 شانه باید چند نکته مهم درباره این فرش ها را بشناسید که این نکته ها روی کیفیت و قیمت فرش تأثیر دارد و شما می توانید به کمک شناخت این ویژگی ها در فرش های ماشینی 700 شانه برای خود و شرایط خانه خود انتخاب بهتری داشته باشید. این ویژگی ها عبارت اند از:

1- برترین انواع شانه و تراکم فرش ماشینی

2- انواع نخ فرش و بهترین آنها

3- طرح و رنگ مناسب دکوراسیون منزل

4- ضخامت مناسب فرش ماشینی

5- انواع برند و مارک فرش ماشینی ایرانی و بهترین آنها

 

برترین انواع شانه و تراکم فرش ماشینی:

یکی از مهمترین ویژگی های یک فرش تعداد شانه و مقدار تراکم آن است. در واقع به هر گره یا ریشه در طول فرش تراکم و در عرض فرش شانه گفته می‌شود. بر طبق انتظار هر چه تراکم و شانه فرش ماشینی بیشتر باشد کیفیت فرش نیز بیشتر خواهد بود. هر چه تراکم و شانه فرش ماشینی بیشتر باشد وزن فرش نیز بیشتر می‌شود و با افزایش و کاهش تراکم و شانه فرش ماشینی، فرش ضخیم‌تر یا لطیف‌تر می‌شود. اینکه فرش ضخیم در چه مکانی و فرش لطیف در چه مکانی کاربرد دارد را در بخش های بعد توضیح خواهیم داد اما باید این نکته را بدانید که با ضخیم‌تر شدن فرش ماشینی ماندگاری فرش نیز بالاتر می‌رود.

انواع نخ فرش ماشینی و بهترین آنها:

الیاف ها در فرش های ماشینی به چند دسته تقسیم می‌شوند که بعضی از آنها عبارت اند از:

1- اکریلیک هیت ست

2- پلی استر

3- پلی پروپلین

4- بی سی اف (BCF).

بهترین نوع نخ فرش ماشینی در میان انواع مختلف آن اکریلیک هیت ست است که تا 20 سال عمر می‌کند. این نوع الیاف فرش باعث حساسیت نمی‌شود، پرزدهی بسیار پایینی نسبت به بقیه الیاف ها دارد و در مقابل گرما نیز مقاوم است. پس اگر قصد تست یک فرش از نوع اکریلیک را داشتید می توانید جسمی داغ روی آن قرار دهید و یا مقدار پرزدهی آن را مشاهده کنید. اکثر سایت های معتبر فروش فرش ماشینی قابلیت بازگشت تا یک هفته را دارند پس می‌توانید آن را در منزل بعد از خرید تست کرده و اگر از کیفیت فرش راضی نبودید آن را باز گردانید.

ضخامت فرش ماشینی 700 شانه:

ضخامت یک فرش ماشینی 700 شانه باید 10 میلی‌متر و 1 میلی‌متر بیشتر و کمتر باشد. اکثر فرش های ماشینی 700 شانه از ضخامت مناسبی برخوردارند و توسط پا کاملا قابل لمس هستند.

طرح و رنگ مناسب دکوراسیون:

طرح و رنگ مناسب دکوراسیون منزل یکی از مهمترین ویژگی های خرید یک فرش ماشینی برای منزل طرح و رنگ متناسب آن فرش با دکوراسیون منزل شماست و برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است به برخی از نکته های زیر دقت فرمایید.

نکته اول- مکان پهن کردن فرش :

یکی از نکات قابل توجه این است که فرش شما در کدام قسمت خانه قرار می‌گیرد. برای مثال دو مکان در خانه را در نظر می‌گیریم. اول سالن پذیرایی و دوم اتاق خواب؛ در سالن پذیرایی رفت‌و‌آمد بیشتر از اتاق خواب است و بهتر است که فرشی که برای سالن پذیرایی تهیه می کنید فرش بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و مقاوم‌تری باشد تا بتوانید فرش ماشینی خود را برای مدت بیشتری نگه دارید اما در اتاق خواب که رفت‌و‌آمد کمتر است می‌توانید فرش ماشینی کوچک‌تر و لطیف‌تری استفاده کنید و هزینه کمتری برای فرش کردن اتاق خود بپردازید.

نکته دوم – سبک زندگی:

یکی دیگر از نکات مهم سبک و شرایط زندگی شما است. اگر شما بچه نوزاد یا حیوان خانگی دارید و ممکن است هرازچندگاهی فرش شما کثیف شود بهتر است از یک فرش ماشینی با طرح شلوغ استفاده کنید تا کثیفی ها کمتر به چشم بیایند.

نکته سوم – مکان های در معرض گرد و غبار:

اگر می خواهید فرش ماشینی خود را در مکانی که در معرض گرد و غبار است قرار دهید بهتر از بدانید که فرش های رنگ تیره در این وضعیت گرد و خاک را به طور واضح نشان می‌دهد و در فرش های روشن نیز جای پای شما میان گرد و غبار باقی می‌ماند و از زیبایی فرش می‌کاهد. بهترین رنگ برای فرش های ماشینی در معرض گرد و غبار، فرش هایی با رنگ زمینه گردویی یا بادومی هستند.

نکته چهارم : مکان های کوچک یا بزرگ:

در مواقعی که قصد دارید برای مثال فضای اتاقی کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهید یا فضای یک سالن پذیرایی بزرگ را کمی کوچک‌تر و شلوغ‌تر نشان دهید باید به رنگ فرش دقت کنید. برای بزرگ‌تر جلوه دادن یک مکان بهتر است از رنگ های روشن و برای شلوغ‌تر نشان دادن باید از رنگ های تیره استفاده کنید.

نکته پنجم - عدم ست کردن اثاثیه منزل با فرش موردنظر خود:

هیچوقت فرش ماشینی خود را با رنگ اثاثیه خود ست نکنید. برای مثال اگر اثاثیه منزل شما رنگ تیره دارند بهتر است فرشی با رنگ زمینه روشن تهیه فرمایید تا به زیبایی منزل خود بیافزایید. ست کردن رنگ اثاثیه و فرش منزل باعث کسل کننده شدن فضای منزل شما می‌شود.

نکته ششم – عدم پر کردن فضای اتاق توسط فرش:

اکثر افراد در هنگام خرید فرش ماشینی به فکر پوشاندن تمام محیط منزل خود هستند در صورتی که بهتر است فرش ماشینی که شما تهیه می‌کنید حداقل نیم متر تا دیوار ها فاصله داشته باشد، اینگونه ممی‌توانید اثاثیه منزل خود را روی سرامیک قرار دهید و به ماندگاری و کیفیت فرش نیز ضربه ای وارد نمی‌شود.

نکته هفتم – انتخاب رنک های روشن‌تر برای اتاق ها با نور طبیعی:

اگر در اتاق شما نور طبیعی زیاد وجود دارد می‌توانید از فرش های روشن در اتاق استفاده کنید و به زیبایی اتاق خود اضافه کنید. بهترین مارک و برند فرش ماشینی فرش های ماشینی و دستباف ایران در جهان زبان زد خاص و عام است و در ایران نیز فرش ماشینی و دستباف بیشتر در شهر های تهران، اصفهان، مشهد و کاشان بافته می‌شود. در بین این شهر ها و کارخانجات آنها، کارخانجات شهر کاشان توسط بهترین و بروزترین دستگاه های بافت فرش بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را تولید می‌کنند.
ما امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم تا درباره فرش های ماشینی بیشتر بدانید و بتوانید به آسانی فرش ماشینی موردنظر خود را خریداری نمایید.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی