رفع بوی بد فرش

رفع بوی بد فرش

حتما برای شما پیش آمده که فرش ماشینی شما دارای بویی نامطبوع شده است.این بوی نامطبوع امکان دارد از طریق مختلف ایجاد شده باشد. اما راه های برطرف نمودن بوی بد فرش تنها با شستشوی کامل آن نیست.راههای کم خرج تر و راحت تری وجود دارد که میتواند ما را از شر این بوی نامطبوع خلاص کند. درادامه با دلایل مختلف ایجاد بوی بد فرش و همچنین راه های برطرف نمودن این مشکل آشنا خواهید شد. دلایل ایجاد بوی بد فرش:

1-ازدلایل بوی بد فرش میتوان ریختن مایعات برروی فرش و نفوذ در خاب فرش و حتی بیشتر از آن نفوذ مایعات در لایه های زیرین فرش می باشد که باعث دیر خشک شدن فرش و در نتیجه ایجاد بوی بد می شود.

2-تردد از روی فرش با جوراب های بد بو باعث ماندگاری آن یکی از علل بوی بد فرش می باشد.

3-ریختن غذا و عدم پاکسازی به موقع آن یکی دیگر از عوامل بوی بد فرش است  که علاوه بر نازیبایی که برای فرش ایجاد می نماید بوی نابهنجاری نیزدر پی دارد. حال باید بدانیم از شر این بو چگونه خلاص شویم. برای رهایی از بوی بد فرش به ادامه مقاله توجه فرمایید.

 

راه های رفع بوی بد از فرش ماشینی 

1-رفع بوی بد از فرش ماشینی استفاده از جوش شیرین:

جوش شیرین اولین راه و در دسترس ترین ماده برای رفع بوی بد فرش است. در هنگامی که از جوش شیرین برای رفع بوی فرش استفاده مینمایید.در نظر داشته باشید که باید از حوصله بالایی داشته باشید. برای استفاده از جوش شیرین، ابتدا باید مقداری از جوش شیرین را به محل مورد نظر در فرش بریزید و سپس آن را به فرش خورد دهید. می توانید برای اینکار از برس دستمال یا جار استفاده نمایید. حال باید اجازه دهید تا 24 ساعت جوش شیرین روی فرش بماند تا بتواند بوی بد را جذب نماید و به قولی به وظیفه خود عمل کند. بعد از گذشت این مدت با استفده از جارو دستی جوش شیرین هایی که آب آن بخار شده به صورت کامل خشک شده است را از روی فرش تمیز نمایید.و سپس روی آن با جاروبرقی بکشید تا کاملا جوش شیرین ها از روی فرش حذف گردد. پس از پاکسازی اولیه، این‌بار با دستمال مرطوب روی سطح مورد نظر بکشید و سپس در همان قسمت از سرکه سفید استفاده نمایید. محلولی با یک لیوان آب و نصف قاشق سرکه سفید تهیه نمایید و آن را روی سطح مورد نظر اسپری کنید.مرحله چهارم استفده از اسفنج و شامپو است تا کاملا بوی بد و سرکه نیز از روی فرش حذف گردد.

 

2-استفاده از اسطوخودوس:

دومین روش برای رهایی از شر بوی بد فرش استفاده از گیاه مشهور اسطوخودوس است. این گیاه در ذهن عوام به عنوان یک داروی گیاهی برای رفع حساسیت و فشار بالاست اما حقیقت آن است که این گیاه خود یک دئودورانت است که خوشبو کننده هوا نیز محسوب میگردد. حال باید بدانیم استفاده ازاسطوخودوس برای رفع بوی بد فرش باید چگونه است؟ برای این کار نصف پیمانه از گلهای تازه اسطوخودوس کوبیده و کاملا له کنید سپس با استفاده از پشت قاشق یا هروسیله ای که  بتواند عطر آن را آزاد کند فشار دهید تا عطرآن کاملا خارج شود. محلول استخراج شده را با جوش شیرین ترکیب نموده و و آن را با استفاده از اسپری و یا دست روی سطح مورد نظر بپاشین.30 دقیقه یا بیشتر(بسته به مقدار مساحت منطقه ایکه دارای بوی است) به آن استراحت دهید و سپس روی آن را با جارو برقی تمیز نمایید. در این روش جوش شیرین بوی بد را رفع نموده و اسطوخودوس آن را معطر مینماید.

 

3- بوراکس چگونه بوی بد فرش را رفع میکند؟

در ادامه راهکارهای رفع بوی بد فرش ماشینی استفاده از بوراکس سومین راه حل میباشد. بوراک نام نوعی نمک است که جنسی قلیایی مانند رادر و به تنهایی قدرت رفع بوی بد فرش را دارد. این نوع نمک بوره نام دارد که در ایران قدیم به نام نمک تلخ نیز گفته می شود. این ماده غیر سمی بوده و در فروشگاه ها میتوان از آن استفاده نمود. برای رفع بوی بد فرش ابتدا بوراکس را در سطحمورد نظر از فرش میپاشیم. و پس از گذشت مدت 30 دقیقه آن را با جارو برقی از روی فرش ماشینی خود برطرف می نماییم. کار برطرف شدن بوی بد فرش به همین سادگی پایان می یابد. برای خوشبو نمودن محل میتوانیم از گل های خشک اسطوخودوس و یا پوست خشک شده پرتقال استفاده می‌نماییم و آن را قبل از پاشیدن بوراکس روی فرش با بوراکس ترکیب میکنیم.

 

4-رفع بوی بد فرش با استفاده از ترکیب روغن و جوش شیرین:

روش چهارم برطرف نمودن بوی فرش باز هم مداخله ای میبینیم از جوش شیرین. اینبار ترکیب روغن ضروری و جوش شیرین می باشد که کار آمد تر از روش های قبلی بوده و از لحاظ هزینه نیز ارزانتر محسوب میگردد. استفاده از انواع روغن ها در این روش جزولاینفک آن خواهد بود. میتوانید برای استفاده از عطر گلها از روغن های تهیه شده از گلهای معطر استفاده نمایید. و یا حتی روغن هایی که از مرکبات همچون لیمو و پرتقال تهیه می شود می تواند گزینه مناسبی برای روغن های استفاده شده در این محلول باشد. در این روش چند قطره از روغن را بسته به مقدار سطح مورد نظر روغن نیاز است به طور مثال 15 تا 20 قطره. این مقدار از روغن را با نصف پیمانه جوش شیرین ترکیب نموده و روی قسمتی از فرش که بوی بد دارد می پاشیم بعد از 24 ساعت روی این قسمت را جارو برقی بکشید. لازم به ذکر است که روغن ضروری فرار است و خیلی زود از روی فرش پاک خواهد شد فقط کافیست شما جوش شیرین را از روی فرش جارو نمایید.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی