فرش راهرو چیست؟

فرش راهرو چیست؟

فرش راهرو چیست؟

از دیرباز فرش نمادی از زندگی و مهترین وسایل هر منزل به شمار می رود. همچنین امروزه فرش ماشینی یکی از نقش آفرینان ویژه در مبحث دکوراسیون داخلی منازل می باشد. انتخاب یک فرش بجا و درست می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن فضای منزل داشته باشد.

 

همیشه مهمترین قسمت یک ساختمان ورودی آن و نمای آن است زیرا تاثیر زیادی در چیدمان کل خانه دارد و اغلب افراد برای پوشاندن راهرو های خود از فرش ماشینی کناره یا فرش راهرو استفاده می نمایند.

 

فرش راهرویی یا همان فرش کناره همان فرش به طول زیاد است. که علاوه بر راهرو ها در راه پلهها نیز از آن استفاده میگردد.البته در قدیم فرشهای کناره برای مفروش کردن فضای بین فرش و دیوار استفاده می گردید. اما در حال حاضر اغلب برای راهرو ها، ورودی ها و راه پله ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

فرش راهرو را اغلب برای فرش نمودن راهرو های هتل ها و یا رستوران ها استفاده می نمایند   و اغلب دارای رنگ های شاد، زنده و تند می باشد که قطعا بر اساس هارمونی متناسب با دکوراسیون هر مکان انتخاب می گردد.

 

در فرش راهرو ب دلیل میزان بالای رفت و آمد در این محوطه ازساختمان باید توجه نمایید که از فرشی با جنس مرغوب استفاده نمایید تا در کوتاه مدت شاهد نابودی فرش استفاده شده نباشد.

باید مراقب باشین که در راهروها از فرش پرز بلند نکنید. این فرش ها خیلی زودتر از دیگر فرش ها دچار آلودگی می شد و راهرو ها که اغلب پر رفت و آمد هستند مناسب استفاده از این فرش ها نیستند.

 

فرش ماشینی کناره دارای تنوع بسیار بالایی از نظر جنس، طرح و رنگ دارد که در ادامه می‌توانید انواع آن را بشناسید.

 

 

  1.  فرش راهرو باریک:

این نوع فرش راهرو اغلب در ورودی های طولانی و عمیق و بسیار باریک مورد استفاده قرار میگیرد.

امروزه فرش راهرو و کناره در ابعادهای مختلف وجود دارد و البته در بعضی موارد این فرش‌ها با ابعاد سفارشی نیز بافته می شوند. بهترین سایز برای فرش راهرو اندازه دقیقیا چند سانتی‌متر کوچکتر تهیه گردد. شمااگر راهرویی بسیارباریک دارید بهتر است برای عریض تر نشان دادن آن از فرش راهرو با با رنگ‌های روشنتر استفاده نمایید.

 

 

 

 

  1.  فرش راهرو رولی یا کناره ای :

اگر ساختمان یا مکان مورد نظرشما جهت مفروش کردن دارای راهروی طولانی است شما می‌توانید از کناره های رولی استفاده کنید

این کناره ها در انواع جنس گلیم، جاجیم، فرش ماشینی و گبه وجود دارد.

 

 

 

 

3-فرش راهرو فانتزی :

همانطورکه اشاره شد فرش ماشینی کناره یافرش راهرو دارای انواع مختلفی است که از آنجمله فرش راهرو فانتزی را می‌توان مثال زد و علاوه بر آن فرش راهرو کلاسیک یا سنتی نیز وجود دارد که هر کدام به نوبه خود زیبایی خاصی به منزل خواهد داد.

فرش های ماشینی فانتزی با توجه به زیبایی و طرح های خاص  جایگاه ویژه در بین جوانان و بخصوص در زمان خرید فرش جهزیه به فرش راهرو فنتزی توجه ویژه ای نشان داده شده است.

فرش‌ راهرو فانتزی نیز همچون دیگر فروش درابعاد و با تراکم های متفاوت به چشم میخورد. ازجمله فرش راهرو فانتزی 700 شانه، 1000 شانه ، و1200 شانه که افراد ب اساس سلیقه و تمایل خود میتوانند از هر یک تهیه نمایند.

 

 

  1. فرش راهرو کلاسیک:

فرش راهرو کلاسیک که اغلب با همان نقشه های فرش های 12متری یا 9متری بافته می شود و دارای تراکم هایی  500 شانه تا 1200شانه  می‌باشد از فرش‌راهرو کلاسیک در بعضی مواقع به عنوان فرش سجاده ای نیز استفاده می‌گردد.

 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی