فرش نانو چیست؟

فرش نانو چیست؟

فرش نانو چیست

با پیشرفت تکنولوژی فرش و استفاده از ترکیبات فناوری شده و مطابق با تکنولوژی در بافت فرش، این صنعت نیز به صنایع فوق پیشرفته ملحق شده است.

استفاده از نخ های نانویی در تار و پود فرش، در این فرش ها خواص آنتی باکتریال ایجاد می نماید که این دسته از فرش ها را منحصر به فرد نموده و ویژگیای منحصر به فردی به این دسته از فرش‌ها اضافه نموده است.

ویژگیهای فرش های نانو به شرح زیر می باشد.

  1. عدم تحریک حساسیت های پوستی و تنفسی

همیشه کودکان ظریفترین پوست ها را دارند و اغلب در مواجهه با مواد موجود در الیافی همچون پلی استرهیت ست نشده دچار آلرژی‌های پوستی و حتی تنفسی می‌گردند. در این زمان فرش نانو فرش منتخب مناسبی برای خرید خواهد بود.

  1. فرش های نانو ضد بو هستند.

یکی از ویژگیهای فرش های نانو،ضد بو بودن این نوع الیاف می باشد. این نوع فرش را بدلیل خاصیت ضد بوی آن می توان در مکان های پر رفت و آمد زیاد، اماکن عمومی همچون مساجد، تکایا و مجتمع های فرهنگی می توان استفاده نمود.

  1. فرش نانو خود تمیز شونده

فرش نانو دارای خاصیت خود تمیز کننده است. به این صورت که لکه ایجاد شده از روی فرش را برطرف نموده و آن را در معرض آفتاب قرار داده تا لکه برطرف شود.

  1.  خاصیت دفع مایعات

فرش نانو به دلیل خاصیت دفع مایعات، ضد لکه نیز محسوب می گردد.

  1.  عدم وجود الکتریسیته در فرش نانو

فرش نانو بدلیل وجود ذرات موجود در آن و هدایت الکتریکی متنع از ایجاد اصطکاک و ایجاد الکتریسیته ساکن خواهد شد.

  1.  فرش نانو فاقد پرزدهی می باشد.

در فرش های با  الیاف متعارف همچون اکریلیک و پلی استر حتی با بهترین و بروز ترین نوع بافت فرش دارای پرزدهی خواهدبود. حل آنکه این مشکل در فرش نانو به مراتب کمتر است.

فرش نانو ازچه فناوری استفاده می شود؟

در فرش نانو اثر خودتمیزشوندگی و ضد میکروب دارد که وجود ذرات TiO2 را در ذرات تشکیل دهنده فرش محتمل است. علاوه بر آن خاصیت دافع آب بودن فرش نانو نیز حضور ذرات SiO2 را در الیاف نانوی به کار رفته به اثبات می رساند.

نظرات کاربران

کد امنیتی