فرش چرم چیست؟

فرش چرم چیست؟

فرش چرم چیست؟

در دنیای مدرنیته و تجدد از انواع فرش استفاده میگردد. در یک دکوراسیون هر فرد می تواند از انواع فرش از جمله فرش ماشینی، فرش دستباف، موکت، گبه، گلیم و یا فرش چرم استفاده نماید. 
در طراحی دکوراتیو امروزی بسیاری به دنبال خاص بودن هستند که فرش چرم درجرگه لوازم خاص محسوب میگردد. 

فرش های چرم و پوست نوعی ابداعی و جدید می باشد که در دسته فرش‌های مدرن جای گرفته و به طور چشمگیری مخاطب بازارا خود را به دست آورده است. عناصر تشکیل‌دهنده فرش های چرم ترکیبی است از پوست طبیعی گاو و فرش های سنتی و دستباف. در حقیقت می‌توان فرش چرم را تلفیقی از بافت طبیعت دانست که در دسته فرش‌های دستباف قرار میگیرد.

فرش چرم از گونه زیباترین و پرکارترین  و در عین حال یکی از فرش های با دوام محسوب میگردد که خود ارزش بالای آن را نشان می دهد. فرش به چند صورت تهیه می شود


انواع فرش چرم 
1-     از پوست یک تکه 
2-     از کنار هم قرار دادن تکه های مختلف 
3-    ترکیب تکه های پوست و فرش دستباف

 


در بازار خرید فرش چرم، از فرشهای تکه دوزی استقبال بیشتری می‌شود. در فرش چرم به طرز هنرمندانه ای تکه های کوچک و بزرگ چرم در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک طرح زیبا را تشکیل می دهد. 
به طور مثال در سازندگان فرش چرم توانسته اند نقشه فرش هریس در گروه فرش 700شانه را کاملن طرح اندازی کرده و به بازار عرضه نمایند.

 


 ابعاد فرش چرم 
فرش های چرم اغلب در ابعاد کوچک تهیه می‌گردند. و دلیل این موضوع  ظرافت بالای این فرش ها در محل اتصال تکه ها به یکدیگر است. بالاترین ابعاد فرش چرم را اغلب 6 متری تهیه مینمایند. اما بنا به سفارش می توان از فرش چرم با ابعاد دیگر نیز تهیه نمود که در اینصورت مقاومت فرش پایین‌تر خواهد بود.

 

 اشکال فرش چرم 
فرش چرم بنابر سلایق  و دکوراسیون های مختلف  در اشکال و ابعاد مختلفی وجود دارد. فرش چرم از نظر اشکال به سه دسته تقسیم می شود:
1-    فرش چرم دایره 

2-    فرش چرم بیضی 

3-    فرش چرم مستطیل 

4-    فرش چرم مربع 

در فرش چرم اگر دقت را چاشنی انتخاب خود نمایید به وضوح دوخت وصله‌ها به خوبی دیده می‌شود. که در برخی موارد از نخ های کاملا مخالف برای دوخت وصله ها استفاده می شود که این مسئله خود جنبه تزیینی و زیبایی دارد.

 

چه مکان هایی از فرش چرم استفاده می گردد
فرش چرم تکه دوزی شده دارای زیبایی چشمگیری و جلوه گری فوق العاده می باشد که می تواند در هر نقطه از منزل استفاده گردد. اما نکته قابل توجه اینجاست که اگر مایل هستید که فرش چرم شما بیشتر به چشم آید و جلوه گری خود را بیش از پیش به رخ بیننده بکشد در مکان های کوچک و جمع و جور که از لحاظ ابعادی محدود است از این فرش استفاده نمایید. 
از فرش چرم می توان در مکان های مختلفی همچون اتاق خواب، کنار مبل‌های راحتی و فانتزی، آشپزخانه استفاده نمود که البته هر کدام ازاین موارد قابل تغییر بوده و بنا بر سلیقه هر فرد امکان جابجایی وجود دارد.
 

نظرات کاربران

کد امنیتی