ویژگی های فرش ماشینی خوب

ویژگی های فرش ماشینی خوب

فرش از جمله وسایلی است که بدون شک در هر خانه ایرانی وجود دارد و استفاده از آن به عنوان پوششی برای کف و عایق گرما و سرما ضروری است.
حال سوال پیش می آید فرش ماشینی خوب چی بخرم و برای انتخاب درست فرش به عنوان یکی از ضروری ترین وسایل منزل چه ویژگی هایی را باید درنظر بگیرم؟
فاکتورهای متعددی برای انتخاب فرش ماشینی وجود دارد که از جمله این فاکتورها می توان به قیمت، زیبایی و ... اشاره کرد. برای عده ای زیبایی فرش دارای اهمیت بالاتری است؛ اما برای عده ای دیگر قیمت الویت داشته و به دنبال فرش ماشینی ارزان قیمت هستند.

انتخاب یک فرش به عنوان یک فرش ماشینی درجه یک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همانطور که در بند بالا توضیح داده شد انتخاب فرش ماشینی خوب از نظر هر فردی متفاوت است و ممکن است ویژگی ها و فاکتورهای خاصی درنظر داشته باشد تا فرشی که انتخاب می کند یک فرش ایده آل برای منزلش باشد.
به همین دلیل ما سعی کردیم در این مقاله تمام ویژگی ها و مشخصه هایی که هر فرد در ذهنش به عنوان فرش ایده آل درنظر می گیرد را برای شما بیان کرده و توضیح دهیم.

ارزان قیمت باشد

برای خرید یک فرش ماشینی با کیفیت خوب و قیمت ارزان پیشنهاد ما به شما خرید فرش ماشینی 700 شانه است. فرش 700 شانه نسبت به فرش های ماشینی 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه دارای قیمت مناسبتر و ارزانتری است به همین علت فروش بیشتری نیز دارد.
شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که دلیل قیمت کمتر به علت پایین بودن کیفیت فرش است؛ اما در جواب به این سوال باید بگوییم خیر.
دلیل قیمت ارزانتر فرش 700 شانه، دارا بودن تراکم و شانه کمتر نسبت به فرش های 1000، 1200 و 1500 شانه است. اما همین شانه و تراکم کمتر باعث افزایش ضخامت فرش و در نتیجه افزایش طول عمر آن می شود.
فرش های 700 شانه به دلیل ضخامت و طول عمر بیشتر، برای منازلی با رفت و آمد زیاد که می خواهند هزینه کمتری برای خرید فرش پرداخت کنند، مناسب است.

زیبا و شبیه فرش دستباف باشد

اگر در هنگام انتخاب فرش ماشینی در میزان هزینه ای که باید برای خرید فرش ماشینی انجام دهید محدودیتی ندارید؛ پیشنهاد ما به شما خرید فرش های 1000، 1200 و 1500 شانه است.

فرش ماشینی خوب شبیه فرش دستبافت

هرچه میزان شانه فرش ماشینی بالاتر میرود تراکم فرش نیز افزایش یافته و از ضخامت فرش کم می شود و در نتیجه علت نازک بودن فرش، میزان شانه و تراکم بالای فرش است. به دلیل ضخامت کمتر نقش و طرح فرش به خوبی نمایان شده و شبیه فرش دستباف می شود.
اگر می خواهید یک فرش زیبا با هزینه مناسب خریداری کنید، فرش 1000 شانه برای شما گزینه مناسبی است، اما اگر مایلید فرش منزلتان به فرش دستبافت شبیه تر باشد، فرش 1500 شانه بهترین گزینه است.
دقت کنید که از فرش های با شانه و تراکم بالا نمی توان برای منازل با رفت و آمد بالا استفاده کرد زیرا به دلیل ضخامت کم، فرش خیلی زود کوبیده شده و خراب می شود.

راهنمایی: با توجه به دو موردی که در بالا ذکر شد شما می توانید تصمیم بگیرید فرش چند شانه برای شما خوب است.

متناسب با مکان موردنظر خریداری شود

مکانی که می خواهید برای آن فرش خریداری کنید یکی دیگر از دلایل مهم در خرید فرش است. به عنوان مثال فرش 1200 شانه برای آشپزخانه خریداری می شود. در محیط آشپزخانه به دلیل رفت و آمد زیاد فرش زودتر کوبیده شده و به دلیل وجود چربی های غذا و ... خیلی زود کثیف شده و نیاز به شستشوی زیاد دارد.

به همین دلایل استفاده از این فرش برای محیط آشپزخانه مناسب نبوده و فرش خیلی زود خراب می شود. بهترین گزینه برای خرید فرش آشپزخانه، گلیم فرش است.

استفاده از فرش های فانتزی و فرش های سنتی برای اتاق خواب، استفاده از فرش های با شانه بالاتر برای پذیرایی که رفت و آمد کمتری دارد و استفاده از فرش 700 شانه برای هال خانه که رفت و آمد بیشتری دارد و لازم است فرش، زیر پای نرمتری داشته باشد، مناسب است.

متناسب با سبک زندگی انتخاب می شود

اگر دکوراسیون منزلتان براساس سبک های مدرن و جدید چیده شده است فرش های ایرانی طرح ترک بهترین گزینه است. اما اگر دکوراسیون براساس سبک های سنتی چیده شده است، خرید فرش های با طرح های اصیل ایرانی مانند طرح های اسلیمی، شکارگاه، ترنج و یا حتی افشان که در طراحی آن ترنج به کار نرفته است، استفاده کنید.

متناسب با ابعاد مکان موردنظر خریداری می شود

ابعاد فرش ماشینی درجه یک

برای انتخاب فرش درجه یک متناسب با ابعاد مکان موردنظر باید این نکته را مدنظر قرار دهید که فرش خریداری شده به گونه ای نباشد که تمام ابعاد مکان موردنظر را پوشش دهد زیرا این عامل باعث شده فضای موردنظر کوچکتر نشان داده شود. بهتر است برای پذیرایی فرش متناسب با ابعاد جلوی مبل و برای اتاق خواب متناسب با ابعاد قسمت کنار تخت انتخاب شود.

جنس فرش ماشینی درجه یک

برای خریداری یک فرش ماشینی خوب و با درجه کیفیت بالا، بهترین گزینه انتخاب فرش هایی است که برای بافت، از الیاف اکریلیک هیت ست شده در نخ خاب آن استفاده می شود. از ویژگی های کلیدی این الیاف می توان عدم پرزدهی، ضد حساسیت و مقاوم بودن در برابر گرما اشاره کرد. همچنین به دلیل کیفیت و شفافیت بالای این الیاف، نقش و طرح فرش ماشینی زیباتر به نظر می رسد.
سخن آخر

با تمام توصیفات بالا پیشنهاد ما برای انتخاب یک فرش ماشینی درجه یک، فرش ماشینی 700 شانه است.

نظرات کاربران

کد امنیتی