بار تحریم‌های نفتی بر دوش معدن است

بار تحریم‌های نفتی بر دوش معدن است

حسین مدرسی خیابانی در مراسم ورود ناوگان و امضای تفاهم‌نامه ساخت 800 کیلومتر خط دوم ریلی اظهار داشت: وزارت صمت برنامه گسترده‌ای برای افزایش ظرفیت فولاد دارد و سال گذشته توانستیم 57 میلیون تن انواع محصولات فولاد را صادر کنیم که افزایش صادرات نیاز به حمل و نقل دارد.

وی ادامه داد: صادرات شمش فولادی از 28 میلیون تن به 42 میلیون تن می‌رسد و امروز 26 میلیون تن انواع مجموعه فولادی به صادرات اضافه خواهد شد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مهم ترین عامل صادرات در فولاد بحث  لجستیک و حمل و نقل است اظهار داشت: امروز که ساخت 800 کیلومتر راه آهن مسیر بافق به سنگان کلید می‌خورد اتفاق بسیار مهمی در بخش حمل و نقل باری است و قطعا این پروژه به تامین مواد اولیه در داخل کشور و هم افزایش صادرات کمک خواهد کرد.

سرپرست وزارت صمت با تاکید بر اینکه سهم حمل و نقل ریلی در کشورمان به شدت پایین است گفت: حمل و نقل ریلی باید در بخش جابجایی مسافر و بار برای جلوگیری از تصادفات بیشتر شود.

مدرسی خیابانی ادامه داد: خوشبختانه حمل ریلی کالاهای اساسی از 10 درصد سال 97 در سال گذشته به 25 درصد رسید اما هنوز هم قابل دفاع نیست.

مدرسی خیابانی ادامه داد: تولید بدون توسعه زیرساخت‌ها و لجستیک و همچنین رشد حمل و نقل امکان پذیر نیست.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی کشور تاکید کرد:‌ ذخائر معدنی کشورمان 53 میلیارد تن است که امروز مجوز بهره‌برداری 700 میلیون تن را ارائه داده‌ایم اما از این میزان هم فقط 500 میلیون تن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

منبع: مرکز ملی فرش ایران

نظرات کاربران

کد امنیتی