بدون قیمت نخریم

بدون قیمت نخریم

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، یکی از ابتدایی ترین و بدیهی ترین حقوق مصرف کننده برخورداری از حق اطلاع از قیمت کالاها و خدمات قبل از خرید آن است به طوری که این امر در ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 15 قانون نظام صنفی به عنوان تکلیفی برای عرضه کنندگان کالا ها و خدمات تعیین گردیده است.

  • عدم درج قیمت زمینه ای برای بروز تخلفات بعدی به خصوص گران فروشی خواهد شد
  • عدم درج قیمت مانع اعمال نظارت های مراجع ذیربط برای کنترل قیمت ها خواهد شد
  • عدم درج قیمت منجر به بروز هرج و مرج و اعلام قیمت های مختلف توسط واحدهای مختلف برای یک کالای مشابه خواهد شد.
  • عدم درج قیمت باعث ایجاد نا امنی روانی و از بین بردن اعتماد عمومی به تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و کسبه شریف جامعه خواهد شد.

اینک انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در راستای آگاه سازی عموم مصرف کنندگان به حقوق خود ضمن حمایت از پویش " بدون قیمت نخریم" از عموم مردم تقاضا دارد با حضور فعال در این پویش همگانی و اعمال مشارکت اجتماعی و مسئولیت های مدنی و اخلاقی خود در مدیریت بازار از بنگاه های اقتصادی که قیمت فروش را در معرض دید مصرف کننده قرار نداده اند خرید نکرده تا آنها را با رعایت قانون ملزم نمایند چرا که با نخریدن کالاها و خدمات بدون درج قیمت موجبات ارشاد و هدایت متخلفین به رعایت قانون و متقابلا با حمایت از خرید کالاها و خدمات دارای برچسب قیمت نیز موجبات تشویق حامیان حقوق مصرف کننده و پایبندی فروشنده ها به قیمت های درج شده فراهم می گردد.

در پایان از همه رسانه ها، مطبوعات و فعالان حوزه های خبری و اطلاع رسانی متعهد کشور انتظار می رود در حمایت  و همراهی با این پویش عمومی نسبت به اطلاع رسانی صریح و شفاف به جامعه مصرف کنندگان، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را در رسیدن به این هدف مهم و مقدس یاری رسانند.

امید است اجرای صحیح قوانین و مقررات با رویکرد مطالبه گری و مشارکت دهی عموم شهروندان در نهادینه کردن حقوق مصرف کنندگان منجر به اعتلای بیش از پیش جامعه عظیم مصرف کنندگان سراسر کشور گردد.  

نظرات کاربران

کد امنیتی