برطرف کردن لکه سوختگی اتو

برطرف کردن لکه سوختگی اتو

در اکثر خانه ها این اتفاق پیش آمده که در هنگام اتو، فرش ماشینی بصورت اتفاقی بسوزد و خاب فرش دچار نوسانات شود که این نوسانات بر اساس نوع الیاف فرش متفاوت است. درادامه خواهیم دانست این ضایعه را در فرش خود چگونه برطرف کنیم


درهنگام سوختگی اگر محل سوختگی کوچک باشد، بطور مثال اگر پرزهای فرش یا نوک ریشه ها بصورت سطحی و در موقعیت مکانی کمی سوخته باشد. میتوان پرزهای سوخته را با سر قیچی کوتاه نموده و با شستشوی موضعی فرش با شامپو فرش اثر آن را کاملا از بین ببرید لازم ب ذکر است پس از شستشو و خشک شدن محل سوختگی، با کشیدن جاروبرقی پروژه برطرف نمودن لکه سوختگی را به پایان برسانید.

راهکار بعدی و پر کاربرد برای از بین بردن لکه سوختگی اتو از روی فرش پیازاست. این روش در مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد که سوختگ فرش با اتو سطحی بوده و اثرات زردی از اتو بر روی فرش باقی مانده باشد. در این زمان پیاز را به دو قسمت تقسیم نموده و روی قسمت سوختگی فرش بگذارید. بعد از گذشت 30 دقیقه این قسمت از فرش را با آب سرد خیس نموده و بشویید.

در مواردی که فرش دچار سوختگی عمیق شده و خاب فرش بالکل از بین رفته باشد، تنها راه ریکاوری و بازگرداندن فرش به حالت قبل رفوش فرش خواهد بود.

بهترین زمان برای برطرف نمودن انواع لکه از روی فرش بمحض لکه شدن فرش است اقدام به پاک کردن آن نمایید.

 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی