خرید فرش جهیزیه

خرید فرش جهیزیه

از مرسوم ترین رسم های سنتی، خرید جهیزیه است که سختگیری ها و حساسیت هایی در این زمینه وجود دارد. فرش نیز از جمله ملزومات جهیزیه است که از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل برای خرید فرش جهیزیه زیبا، با کیفیت و البته با قیمت مناسب پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا در ادامه به صورت مفصل در این باره توضیح دهیم.

نکات مهم در خرید فرش جهیزیه

همانطور که میدانید خرید فرش جهیزیه‌ی زیبا، باکیفیت، با دوام، قیمت مناسب و .... از دغدغه های خانواده های عروس و داماد است و در تلاشند فرشی انتخاب کنند که تمام ویژگی های ذکر شده را دارا باشد. علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد، متراژ و سبک دکوراسیون منزل نیز برای انتخاب فرش جهیزیه حائز اهمیت است. اگر می خواهید فرشی که خریداری می‌کنید تمام ویژگی های بالا را داشته باشد به نکات زیر توجه کنید.

1- خرید فرش دستبافت یا ماشینی

فرش دستبافت از بهترین انواع فرش است که با کیفیت بالا بافته شده است و گزینه مناسبی برای خرید به عنوان فرش جهیزیه است، اما با توجه به قیمت بالایی که دارد ممکن است برای عده ای مقرون به صرفه نباشد. نگران نباشید امروزه انواع فرش های ماشینی در بازار موجود است که از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع تر از فرش های دستبافت است و قیمت مناسب تری دارد. علاوه بر این اگر می خواهید فرش ماشینی شما شبیه فرش های دستبافت باشد می توانید با خرید فرش های ماشینی دارای شانه و تراکم بالا، فرشی داشته باشید که ماشینی است اما از نظر ظرافت و زیبایی شبیه فرش های دستبافت است.
اما به این نکته توجه داشته باشید که خرید فرش های ماشینی با تراکم و شانه بالا مناسب قسمت پذیرایی منزل می باشد و برای آشپزخانه، راهرو و ... قسمت هایی از خانه که رفت و آمد و در نتیجه پاخوری بیشتری دارد، مناسب نیست زیرا به همان اندازه که شانه و تراکم فرش افزایش می یابد ارتفاع نخ خاب فرش کمتر شده و نخ نازک تر می شود. برای این مناطق از خانه پیشنهاد ما به شما خرید فرش 700 شانه است زیرا به دلیل ارتفاع نخ خاب بلندتر و نخ های ضخیمی که در بافت فرش از آن استفاده می شود قدرت پاخوری بالاتری دارند.

2- خرید فرش متناسب با ابعاد خانه

برای خرید فرش با متراژهای مختلف به ابعاد منزل خود دقت کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید منزل خود را به سبک امروزی بچینید؛ خرید فرش 12 متر برای پذیرایی با ابعاد 12 متر مناسب نیست و جلوه زیبایی به پذیرایی شما نمی دهد و باید فرش با ابعاد کوچکتر خریداری نمایید به گونه ای که کناره های فرش با دیوار حداقل 30 سانتی متر فاصله داشته باشند و پایه های پشتی مبل روی فرش قرار نگیرد.
نکته دیگری که در این مورد باید دقت کنید، اگر ابعاد منزل شما کوچک و بدون نور است بهتر است از فرش های با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد و خانه شما دلبازتر شود. اما اگر فضا خانه بزرگ است و وسایلی کمی دارید از فرش های با رنگ تیره استفاده کنید.

3- خرید فرش متناسب با مکان و وسایل خانه

سعی کنید فرشی که انتخاب می کنید متناسب با مکان و وسایل خانه باشد. به عنوان مثال استفاده از فرش های تزیینی برای اتاق خواب مناسب است نه پذیرایی و یا فرش با طرح های سنتی در کنار مبل های فانتزی جلوه زیبایی نخواهد داشت. (نکته: برای زیبایی و جلوه هرچه بیشتر فرش جهیزیه، به تناسب رنگ فرش با مبلمان، پرده و کفپوش ها دقت کنید).

4- چگونه فرش جهیزیه را با دکوراسیون ست کنیم؟

در رابطه با ست کردن فرش جهیزیه با دکوراسیون باید این نکته را یادآور شد که خرید فرش هم رنگ با دکوراسیون کاری اشتباه است؛ زبرا باعث می شود خانه بی روح و یکنواخت باشد در نتیجه برای ست کردن فرش با دکوراسیون از رنگهایی استفاده کنید که در ترکیب با یکدیگر هارمونی زیبایی می سازند. به عنوان مثال رنگ سفید با تمام رنگها، رنگ مشکی با قرمز، زرد و آبی، رنگ یاسی با قرمز و بنفش و .... ترکیب زیبایی می سازند.

چه فرشی برای جهیزیه بخرم؟

با تمام نکاتی که در بالا ذکر شد سوال اینجاست که چه فرشی برای جهیزیه بخرم؟
استفاده از فرش خای که با نخ اکریلیک بافته می شوند بهترین گزینه برای خرید فرش جهیزیه است چرا که این الیاف مقاومت بالایی دارند، بسیا نرم و لطیف هستند، به راحتی شسته می شوند و علاوه بر این با شستشو رنگ و حالت اولیه خود را از دست نمی دهند و با کمک فرایند هیت ست که روی این نخ ها انجام می شود پرزدهی اینگونه فرش ها بسیار کاهش یافته و در نتیجه از بروز حساسیت جلوگیری می کند.

کلام آخر:

شرکت فرش جم با بافت فرش های ماشینی اکریلیک، استفاده از طرح های اصیل ایرانی و تنوع رنگ های مختلف، اقدام به تولید فرش های ماشینی کرده که گزینه مناسبی برای فرش جهیزیه است و به راحتی با هر دکوراسیونی ست می شود. علاوه بر این و با توجه به شرایط نوسانات اقتصادی، فرش های با کیفیت و با قیمت مناسبی را به بازار عرضه می کند که دغدغه مردم برای خرید فرش جهیزیه ی باکیفیت و قیمت مناسب را پاسخ می دهد.
 

نظرات کاربران

کد امنیتی