رفع لکه چسب از روی فرش

رفع لکه چسب از روی فرش

برای همه ما اتفاق افتاده که روی فرش ماشینی منازلمان انواع لکه ایجاد گردد که باعث نگرانی شده و زیبایی فرش ما را مخدوش می کند. لکه های ایجاد شده به دو دسته لکه های سخت و لکه های آسان تقسیم می شوند.

لکه های آسان به لکه هایی گفته می شود که به ساده ترین روش ممکن ازروی فرش حذف میشوند.لکه هایی مانند لکه ماست، لکه شیر. این لکه ها براحتی با استفاده از آبجوش و پارچه تمیز از روی فرش ماشینی حذف می گردند.

اما لکه های سخت دارای انواع مختلفی هست همچون لکه قهوه، آدامس، لکه شمع و غیره. این نوع لکه ها به طرق مختلفی، بر اساس جنس و نوع لکه، و همچنین براساس جنس نخ فرش از روی فرش ماشینی برطرف میگردد. در این میان لکه چسب یکی از سر سخت ترین لکه های ایجاد شد روی فرش ها می باشد. برای برطرف کردن لکه چسب در گذشته راه حل هایی ارائه میشد که باعث تخریب خاب فرش بود. یکی از این راه حل های منسوخ قیچی کردن لکه چسب از روی فرش بود که باعث ایجاد کچلی در قسمت لکه بود. اما اگر فرش شما لکه چسب دارد در ادامه این مطلب راهکار پاکسازی آن را خواهید یافت.


رفع چسب مایع ازروی فرش ماشینی

در کل برای پاک کردن هر گونه لکه از جمله لکه چسب بسیارسریع باید اقدام نمود. برای برطرف نمودن لکه چسب ابتدا با پارچه نخی اصل لکه چسب را از روی فرش پاک میکنیم. این کار را چندین بار انجام میدهیم تا زمانی که چسب به پارچه بچسبد. اگر چسب  خشک شد ابتدا با سشوار یا بخار اتو آن را گرم کنید و با پارچه تمیز آن را به طور مکرر پاک کنید تا آثار چسب تمام شود.

 

رفع پاک کردن چسبهای سلولزی

چسب های سلولزی به چسبهایی گفته میشوند که بصورت نوار چسب تهیه می شوند این چسبها گاهی در قالیشویی ها برای بسته بندی نهایی استفاده می شود که گاهی به لبه های فرش و شیرازه رسیده و چسب آن ماندگار می شود. اگر با این مشکل روبرو هستید باید ابتدا محل لکه را کاملا با آبجوش خیس نموده و سپس پارچه تمیزی آغشته به آب و سرکه سفید روی محل لکه قرار دهید تا لکه کاملا خیس بخورد. سپس با  این کار را چند بار تکرار کنید تا جای لکه کاملا ازبین برود.

 

از بین بردن لکه چسب آکواریوم

اگر روی فرش شما چسب آکواریوم ریخته و خشک شده بهتراست به روش زیراز شر آن خلاص شوید.پنبه آغشته به سرکه را مدتی روی لکه قرار دهید تا به تدریج لکه خیس شده و ور بیاید . سپس با پارچه ای تمیزلکه را تمیز کنید . این کار را چندین بار تکرار نمایید تا لکه بطور کامل از روی فرش ماشینی شما حذف شود.

 

برطرف نمودن لکه چسب دو قلو

برای برطرف نمودن چسب دوقلو بهترین راه استفده از استون میباشد.برای این کار چند قطره استون را روی لکه ریخته و به آرامی و با احتیاط چسب را از محل مورد نظر پاک کنید. البته باید بدانیم قبل از استفاده استون، الیاف فرش ماشینی خود را بشناسید تا مبادا.به آن آسیب بزند.برای جلوگیری از تخریب فرش ابتدا استون را در محلی از فرش که در دید ندارد تست نمایید.

 

برطرف نمودن لکه چسب ثانیه ای(یک دو سه)

برای برطرف نمودن این لکه می توان به روش چسب دوقولو اقدام نمود با این تفاوت که این چسب به طور کامل مثل چسب دوقولو از ریشه های فرش جدا نمیشود و دلیل آن تفاوت متریال های آنهاست که در فرش یک دو سه قدرت چسبندگی بالاتر است، بنابراین در ادامه لکه برداری آب گرم روی لکه ریخته به آن استراحت دهید تا خیس بخورد. سپس به آرامی با چاقو، چسب را میتراشید این کار را تکرار نمایید تا لکه برطرف گردد. توجه داشته باشد در هنگام تمیز نمودن لکه با چاقو به فرش آسیبی نرسد. همچنین در استفاده از استون باید بسیار مراقب باشید و فقط مقداری از استون را با قطره چکان بر روی چسب خشک شده بریزید تا شاهد تغییر رنگ و آسیب به بافت فرش نباشید.

 

برطرف نمودن لکه چسب حرارتی

برای برداشتن لکه چسب حرارتی باید  از پارچه نخی استفاده نموده و آنرا با احتیاط اتو کنید.این راهکار را چند بار با احتیاط تکرار نمایید تا لکه کاملا از رویفرش حذب شود استفاده از پارچه نخی در این روش الزامیست. همچنین حرارت اتو را در حالتملایم قرار دهید تا خاب فرش را از بین نبرد و یا باعث سوختگی در فرش نگردد.

نظرات کاربران

کد امنیتی