فرش سفارشی چیست؟

فرش سفارشی چیست؟

فرش سفارشی چیست؟

 

نوعی از ساختمانها و محیط ها هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای فرش کردن به مشکل برمی‌خوردند. اماکنی مانند اماکن مذهبی، اماکن تاریخی، محیط های بزرگ موزه ها، شرکتها و محیطهایی که فرشهای معمول و سایز استاندارد، آنجا را به طور کامل نمیپوشاند البته لازم به ذکر است در بعضی موارد آنها را می تواند با چند تخته فرش در ابعاد مختلف بالاجبار پوشاند.

 

 

اما برخی از اماکن وجود دارند که به دلیل خاص بودن معماری، امکان فرش کردن کامل فضا با ابعاد معمول فرش ماشینی نیست و گاهی برای زیباتر شدن محیط مورد نظر ترجیح  داده می شود به جای کنار هم قرار دادن چندین فرش، از یک فرش یکپارچه برای محیط مورد نظر خود استفاده شود چرا که در چنین مواردی استفاده از فرشهای یکپارچه در هر اندازه و شکلی به صورت سفارشی می‌تواند در زیباسازی محیط تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

موارد استفاده از فرش سفارشی

 

اگر شما محیطی دارید با ابعادی که شبیه هشت ضلعی طراحی شده است یا یک دایره بزرگ یا یک مستطیل در اندازه ای نامتعارف نسبت به ابعاد فرش ماشینی  به همراه یک مقدار فضای اضافی و یا هر حالتی دیگری ، باشد. قطعا نمیتوان با ابعاد استاندارد فرش های موجود در بازار یک شش ضلعی 30یا40  متری را به گونه ای زیبا فرش کرد.

 

 

اغلب فرش های با ابعاد خاص برای اماکن مذهبی تاریخی و مسکونی، تفریحی، هتل، سالنها و... استفاده می شود. به همین دلیل مخصوصا  در اماکن تاریخی تطابق طرح فرش با فضا و دکوراسیون  و البته اندازه و پلان محل مورد نظر  و رنگ های مورد استفاده در فرش بسیار مهم است . و این از مهمترین خصوصیات و تواناییهای شرکت های تولیدی فرش ماشینی می باشد.

 

به طور مثال در طراحی یکپارچه نقشه فرشی جهت یک فضای 1000 مترمربعی از لابی یا سالنی درهتل، منزل مسکونی و یا شبستان مسجدی، هر چند با وجود ستون، قناسی، فرورفتگی و برآمدگیهای موجود در آن محل، قسمتهای مذکور به طرز زیبا و حرفه ای در طرح اولیه پیش بینی شده و پس از بافت، بدون بروز هیچگونه خطا و لطمه ای به طرح فرش، همگی در جای خود قرار گرفته و به گونه ای ماهرانه به یکدیگر متصل خواهند شد. بدین ترتیب فرش کامل با طراحی اختصاصی و یکپارچه از آن محل، تشکیل می گردد این در حالی است که پس از اتمام مراحل نصب فرش، اثری از محل اتصال قطعات فرش بر جای نخواهد ماند.

 

 

فرش های ماشینی یکپارچه وسفارشی به شما کمک می کند تمام فضای تحت پوشش را بدون هیچ دوخت و با یک نقشه و طرح یک دست فرش کند برا یانجام این کار کافیست شرکت های تولیدی که دارای این هنرو تکنولوژی هستن را بیابید و پس ازمشاوره و ارسال پلان ساختمان فرش دلخواه تان را داشته باشید.

 

 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی