برطرف نمودن لکه انار از فرش

برطرف نمودن لکه انار از فرش

برطرف نمودن لکه انار از فرش

با ورود به فصل زمستان و عبور از جشن زمستانه یلدا بسیاری اقدام به برگزاری جشن و میهمانی نمودند همانطور که در رسم ما ایرانی ها وجود دارد انار سمبل شب یلداست و لکه آن دشمن فرش ماشینی.

در زندگانی عموما امکان ایجاد لکه های سرسختی همچون لکه اتو، لکه چسب و حتی لکه انار از ایندست لکه ها محسوب میگردند. هر برای رفع انواع لکه بسته به نوع الیاف و جنس لکه متفاوت می باشد. در این مقاله راه های پاک کردن لکه انار از روی فرش را مطالعه خواهید نمود

رفع لکه انار از روی فرش

انار دارای رنگ قرمز می باشد که معمولا رنگی متضاد با فرش ماشینی دارد مخصوصا در فرشهای با رنگ روشن دارای جلوه و اثر بیشری می باشد. لکه انار به دلیل رنگ پر قدرتی که دارد حتی اگر ایجاد لکه ای در سطح فرش هم نماید،قطعا لکه ای ماندگار و مقاوم را ایجاد می نماید.

درپاکسازی لکه انار اولویت با عکس العمل سریع و پاکسازی در همان دقایق اولیه ایجاد لکه می باشد.

 

انواع روش رفع لکه انار

  1. یکی از راه حل های مناسب برای رفع لکه انار استفاده از ترکیب آب و سرکه سفید می باشد. ابتدا محل لکه را با دستمال تمیز پاک کنید و لکه اصلی را از روی فرش برطرف نمایید.محلول را روی دستمال تمیز دیگری ریخته و به محل لکه بکشید تا کاملا تا انتهای خاب فرش را پاکسازی نماید.این کار را چند بار تکرار نمایید تا لکه کاملا بر طرف شود.
  2. روش دیگر برای برطرف نمودن لکه انار از روی فرش ماشینی یک قاشق چایخوری مایع صابون را با مقداری آب سرد ترکیب نموده و اسفنج آغشته به مواد ترکیبی را روی محل لکه بکشید سپس مقداری سرکه سفید روی محل لکه ریخته و پس از 10 دقیقه آنرا با پارچه ای تمیز خشک نموده و به این وسیله لکه را تا جایی ک امکان دارد برطرف نماید.
  3. در برطرف نمودن لکه انار از فرش عصاره لیمو نیز بخوبی رفع مشکل مینماید.ابتدا جای لکه را با مقداری آب سرد و پارچه ای تمیز برطرف نموده و سپس مقداری عصاره لیمو را روی پارچه ای تمیز ریخته و آن را روی لکه قرار دهید و پس از10 دقیقه پارچه را برداشته و با پارچه آغشته به آب سرد مجددا محل لکه را تمیز نماییم با این روش جای لکه بالکل پاک میشود. اگر باز جای لکه باقی مانده این کار را تکرار نمایید تا لکه محو شود.
  4. برای انجام روش چهارم برای رفع لکه انار از روی فرش پارچه تمیز و نخی را روی سطح مورد نظر می کشیم تا حتی المکان جای لکه کم شود. پس از آن یک قاشق مایع ظرفشویی و یک لیوان آب سرد را ترکیب و پارچه آغشته به این محلول را روی محل لکه میکشیم و این کار را چند مرتبه تکرار میکنیم تا لکه پک شود. اینبار پارچه ای تمیز را آغشته به سرکه سفید نموده و وی محل لکه ماساژ می دهیم. اگر جای لکه هنوز باقیست تمام راه را تکرا نمایید تا جای لکه برطرف شود
  5. یکی از روش های پر مخاطب در برطرف نمودن لکه انار استفاده نمک بر روس سطح لکه است. برای اینکار ابتدا لکه انار را روی سطح لکه میریزیم سپس لکه را با اسفنجی روی لکه ماساژ می دهیم تا کاملا لکه و نمک ادغام شود.حال پارچه ای تمیز را که به آب ولرم و آب ژاول آغشته شده است را روی لکه میکشیم تا آثار لکه برطرف شود. این کار را مکررا انجام دهید تا لکه کاملا برطرف شود.
  6. درمواردی که لکه انار مدتی روی سطح فرش مانده و تبدیل به لکه ای بدخیم شده است بسیار سخت از روی فرش حذف میگردد. مایع پراکسیدهیدروژن یک حلال مناسب برای انواع لکه های ایجاد شده در فرش بویژه لکه انار می باشد. پس از تمیزنمودن سطح مورد نظر با پارچه و آب سرد اکمون مقداری مایع پراکسید هیدروژن را روی پارچه ریخته و روی لکه قرار دهید می دهیم و پس از 3 دقیقه آنرا برداشته و سپس با پارچه ای آغشته به آب سرد جای آن را تمیز می نماییم .

 

دقت نمایید از این مایع بیش از 3 دقیقه استفاده نمایید .در برخی الیاف با ظرافت بالا امکان آسیب رسانی وجود دارد./ما را در اینستا دنبال کنید 

 
 

نظرات کاربران

کد امنیتی